Wednesday, September 5, 2012

POST RAYA II

salam semua.. lately ni aku memang busy. tapi tak adalah se-bz bulan puasa aritu. sekarang ni aku tengah belajar banyak benda as a tax assistant coz semua kerja aku kena buat sorang2. k.madiha esok last coz ikut suami dia kene transfer ke Qatar. Fdhilah pulak minggu last before raya dia pun last kerja coz nak sambung degree.

semalam aku da selamat arrangekan 6 orang untuk K.Ina interview.. dan one of them adalah jasmin/yasmin.. my senior masa buat internship kat AFTAAS. before a day of her interview.. we meet at my office tapi kat luar jela.. anis akira yang bawa dia jumpa aku. tak sangka pula dia yang aku tepon untuk interview tu. sebab dalam resume dia tak ada gambar. so aku tak pay attention sangat la.. kitorang keluar makan and jalan2 kat carefour ampang and at the same time aku mengambil kesempatan beli drawer untuk baju2 aku. mahal giler babeng barang2 kat kL ni. memang kene banyak berjimat.

makan pun kene buat sekatan. aku pun tengah berdiet ni. nanti kalau nak tunang ke kahwin ke.. cantik sikit badan tu laki aku nak tengok. tuttttt..... tu tak tahu lagi la tahun berapa aku nak tunang ke kahwin.. yang penting sekarang ni dah kene kumpul duit.

aku bersyukur sangat kerja disini. bos aku akan pastikan aku keluar nanti dengan ilmu yang penuh di dada. dia nak aku jadi seseorang yang profesional dalam bidang tax ni. dia bagi semangat kat aku. bila ada masa lapang jek mesti dia tak lokek nak bagi aku hadiah dengan nasihat-nasihat yang berguna untuk aku. dia cakap kat Malaysia jarang ada orang melayu yang dapat amik lesen tax agent ni. tanggungjawab sebagai tax agent ni sangat besar. banyak kene remindkan client kita. berbeza suasana kerja dengan intership di JB. kat sini aku kena banyak tahu section2 dalam income tax act. semua tu aku kene study. disini jugak aku belajar cakap dengan berhemah dengan client. semua tu dari tunjuk ajar bos aku.

ok la.. lain kali kita cerita lagi. for this time ni jek yang aku boleh cerita. sabtu ni nini kawin. semoga dia berbahagia dengan suami dia, saiful. and buat kawan2 yang sedang berperang jawab exam minggu ni. GOOD LUCK!!! AND ALL THE BEST!!!

see you next time.. peace yo!

p/s: post ni xde kene mengena rupanya dengan tajuk. lain pulak aku cerita.. wawa

terima kasih baca this entry

No comments: