Sunday, February 17, 2013

DI MALAM MERCUN BERDENTUM DENTAM

hye and assalamualaikum semua.. apa khabar.. lama kan tak jumpa korang semua.. (emilia bajet macam blogger yang famous amous).. i'm quit busy from last year lagi.. start tahun baru 2013.. boss i dah bagi kerja sekelepuk dari january until maybe august if i not mistaken.. but whateverla... this is my jb and my responsibility to finish up all the kerja-kerja yang ada dibawah meja and already listing in my planner.. ko kerja ap emilia?? uolls tak tahu lagi kew?? i'm tax assistant in one of audit firm at Kuala Lumpur. tax assistant jek.. tapi kerja macam jadi auditor.. auditor base on sample but tax assisstant 100% kene check all client invoice, payment voucher and sewaktu dengannya.. every day i akan mengadap general ledger, trial balance, balance sheet, cashflow and income statement client.. if account cantik that is no problem to me.. yang tak cantik tu sahaja yang buat masalah.. i'm still under learning lagi.. banyak benda nak kena belajar.. tax assistant ni pon banyak benda kena tahu.. Income Tax Act, Public Rulling, Budget, Zakat and all those thing yang related dalam accounting suma kene study.. tension memang tension.. tapi bila dalam diri kita ada minat.. semuanya Insya'Allah.. mudah kita faham.. yang penting kena banyak bertanya bila tak tahu.. kerja dalam accounting field ni memang mencabar.. kalau tak tahan boleh jadi migraine dibuatnya.. tepuk dada tanya hati.. 

now, kita cerita pasal hal perkahwinan pulak.. umur semakin hari semakin bertambah.. tapi muka still cute macam zaman sekolah menegah dulu.. wawawawa... (cute lah sangat ko ni emilia. muka dah macam mak orang dah..) whattttteverrrr... tahun 2013 ni ramai pulak geng-geng aku kahwin.. semua tahun nie.. dorang dah melangkah to other step.. aku ni.. merangkak pun tak lagi.. bila nak planning ni.. macam tak ready lagi jek.. tengok lah badan aku.. makin hari makin membesar.. lemak-lemak berlumba-lumba nak masuk dalam badan aku.. bila nak kurusnya pun tak tahulah.. bersenam dahlah malas.. kat opiz dok buat kerja jek.. balik rumah penat terus tidur.. bilanya nak ada masa bersenam suma bagai ni.. padang bola kemain terbentang luas depan uma aku ni.. perginya tak juagk.. hujung minggu abiskan masa berehat, basuh baju, kemas bilik, kemas rumah, jumpa family, jumpa ehem-ehem, pergi majlis kawin... untuk diri sendiri takde lagi.. mr.boncet cakap dengan aku.. selagi aku tak dapat cecah berat badan 60kg.. dia tak akan kahwin dengan aku.. tu motivasi tu.. bagi naik semangat sikit nak kurus.. dia cakap dari zaman naik basikal kat UiTM (6 years ago) lagi cakap nak kurus.. tapi tengok makin mengembang pulak.. insya'Allah.. aku akan cuba.. dengan budget yang sedikit ni akan ku usahakan jugak.. kalau tak jadi andartu la aku jawabnya... 

oklah.. sakit pinggang pulak duduk lama-lama ni.. next time kita bercerita panjang lagi okey.. buat masa ni, ni jelah yang dapt aku sharekan dekat korang semua.. panjang umur kita berjumpa lagi..

assalamualaikum.. peace yo!!

No comments: