Thursday, January 13, 2011

selamat tahun baru 2011

hai.... lama tak jumpa... cuti hari tu aku kerja... so tak de masa nak on9... facebook pon cam da xbagi makna apa2 da kat aku... asyik benda yang sama jek... maybe aku xselalu explore apa yang ade kat facebook tu yang aku rasa buka benda yang sama jek...

so how korang??? semangat??? dengan sem baru dalam tahun baru nie?

aku biasa2 jek... kang berazam lebih2 kang semuanya terbengkalai camtu jek... harapan...

banyak benda yang aku lihat n perhatikan sekeliling aku... dan aku selalu berdialog dengan diri aku sendiri...its better than luahkan dalam blog or diari... so, lepas nie aku kalau ada orang tanya cerita2 lama maybe aku dah tak ingat lagi kot... aku seorang yang cepat lupa... aku cuma ada short term memory jek.. heheh...

bukanya apa... kali nie aku akan ambil sikap berhati2 dalam berkata2, menulis, n sewaktu denganya... kita tak boleh nak puaskan hati semua orang... nak jaga hati orang tersangat lah susah... so, buatlah hal sendiri... itu lagi better... memang kita akan rasa sedih bila tiba2 perkara yang selalu kita lakukan bersama orang2 tersayang kini tak dapat dirasai lagi...

bak kata seorang kawan ini... maybe mereka lebih selesa berkeadaan sebigini... kita ikutkan sahaja rentaknya... melodinya kita carilah sendiri... liriknya biarlah bermain2 dihati sendiri... jika mahu menyanyi.. menyanyilah bersama orang yang dapat faham maksud lirik tersebut... jika salah nyanyi nanti orang akan ketawakan kita sebab tersalah lirik...

sebagai manusia kadang2 kita khilaf, tak sedar apa yang kita buat... sehingga menjatuhkan air mata seseorang yang kita sayang.. sehingga ada hati yang sumpah seranah kita walaupun mulutnya diam seperti ada berlian didalamnya..

maafkan lah saya jika saya diantara orang2 yang khilaf... orang perempuan selalunya emosi dalam membuat keputusan... emosi dalam berkata2... emosi dalam tindak-tanduknya....
maka, tak dinafikanlah para lelaki berhak membuat keputusan dengan tepat kerana mereka menggunakan akal fikiran anugerah Tuhan dengan sebaik mungkin... sememngnya merekalah yang layak mebuat keputusan.... TAHNIAH!!

ini yang kamu mahu, itu yang kau perlu, itu sahaja yang aku tahu....



No comments: