Wednesday, April 20, 2011

D&Z RUZANA

baru ni kami sekeluarga berjinak2 dalam dunia perniagaan... (ayat macam besar jek business yang budak ni buat)... takdelah besar mana pon... baru jek nak belajar merangkak nie. kami start business kami sedikit demi sedikit. bila ada untung lebih, kami mempelbagaikan lagi produk kami. buat masa ni kami keluarkan apa yang termampu. bila da maju sikit bolehlah besarkan business kami... harap2 kami sekeluarga berjayalah dalam bidang perniagaan nie
mula2 bawang merah malu2 nak jumpa orang. dia kata dia masak jek... yang jaga kedai nanti ayah.. tapi baru2 ini aku balik... dia yang paling busy... mula2 memang la malu.. tapi bila da nampak keuntungan depan mata da hilang da rasa malu... tak gitu bawang merah???

B)

ni la rupanya kedai kami yang seberapa nak kedai... tapi aku rasa cukup berbangga dengan hasil titik peluh ayah dan adik aku aidil untuk siapkan kedai nie... tak pe yah... nanti emi da dapat kerja bagus2 kita bangunkan kedai kita jadi besar sikit.

buat masa nie kami jual :


ABC



ROJAK ASMA RESIPI TURUN TEMURUN FAMILY KAMI


AIR CEDOK


BARANG2 RUNCIT


dan waktu malamnyer kami buka business BURGER...




ROTI JOHN PON ADE!!

dan ini lah abg burger kita...

MOHD FAZLEE BIN MD.DAUD

ramai jugak yang serbu burger kami... maghrib jek berpusu2 orang datang nak beli burger kami... dan kami da xsempat nak sembahyang berjemaah lagi sejak da buka business nie b'coz tak cukup tangan nak layan customer... so kami bergilir ambil turn sembahyang...

bila da 3 bulan tak pulang ke kampung terubat juga rindu aku kat family... takpelah balik rumah tak dapat nak makan masakan bawang merah... dapat makan ROJAK ASMA 3hari berturut2 pon jadilah... makan ABC jangan cakaplah... haus jek... ABC 1!!! hehehe... malam aku order BURGER DAGING SPECIAL 1!!! hahah...


xlupa jugak minah sorang nie... mentang2 da lama xjumpa kakak kesayangan dia... kemain dia nak manja2 dgn kakak dia... manja bukan nak apa pon... manja ada sebab... manja sebab nak main game kat hp aku... tu la dia minah sowg nie...

bila cek2 balik hp aku...


sempat lagi curi2 posing bergambar minah nie

then.... bila aku nak balik segamat... sempat lagi tanye... akak solek eh?? akak pakai gincu yang LISA SURIHANI pakai eh... akak....

tu tandanya minah nie pon nak bersolek juga...


NURULHUDA BINTI MD.DAUD





1 comment:

yun_2708 said...

tahniah atas kedai kamu!!!ok per!!!=))nnti ada masa, aajk la doty ni dtg,,,huhuuh...ble mkan burger,,,if xdapat eat burger, tgk tuan burger pun ok!!!hahaha