Sunday, April 3, 2011

TERingin

lately nie hidup aku sangat sunyi... rasa macam dah kehilangan kawan2 pun ada... rasa keseorangan.. da tak ada tempat mengadu lagi...

gembira melihat kawan2 yang dikelilingi sahabat2 yang memahami mereka... tahniah!

hidup ini teringin nak jadi macam MARIA ELENA... happy go lucky... ade aje benda dia nak buat... speakong pun not bad... mcam air dia cakap... aku nie tergagap g.. bile nak improve tah... miss kate aku ada sikit masalah grammaticality error n sometimes apa yang aku ckp miss xpaham... n aku sendiri pon xpaham apa yang aku cakap.. heheh

hidup ini juga ingin seperti HANIS ZALIKHA... da cantik, pandai pluk tu... ada family yang very close with her... ade siblings yang sangat comel. speakong dia pon macam air gak... no wonder la dia xde communication problem when dia g melancong... best jek tengok gambar dia kat hongkong dengan mak dia... pastu boleh guna duit sendiri lak tu pergi jumpa NABIL kat German.. bestnya hidup mereka2 ini...

hidup ini juga ingin seperti FATIN LIYANA yang mempunyai family yang sangat perihatin terhadap anak2nya yang hidup di perantaun.... sanggup datang Bandung hantar Ipod untuk anank kesayangan mereka... walaupun tak dapat merasai macam fatin rasa.. tapi aku happy dengan family aku sekarang walaupun kadang2 perangai bawang merah agak menyakitkan hati aku... aku harap bawang merah dapat berubah better than before..
.
.
.
.
menangis
.
.
.
aku rindu akan adik2 aku di rumah sana... apa khabar mereka disana agaknya?? bawang merah ada marah2 dorang kew... bawang merah ada paksa2 mereka buat itu ini tak agaknya... bila ingat balik... sayu melihat keadaan adik2 aku... tak cukup untuk mendapatkan kasih sayang seorang ibu yang baik.. memahami mereka... aku juga rindukan kasih sayang seorang ibu... yang boleh belai aku masa aku tidur... sikatkan rambut aku macam mana NURULHUDA dapat dari bawang merah... yang dengar segala masalah aku... yang boleh jadi peneman aku buat kerja sekolah... bagi kata2 semangat bila aku nak exam... yang doakan aku dalam solat sunatnya bila aku sedang berusaha menjawap paper...

"YA ALLAH, KAU TUNJUKANLAH JALAN KEPADA ANAKKU SEKIRANYA DIA MENGHADAPI KESUKARAN DALAM MENJAWAP PAPERNYA PADA PAGI INI... KAU BERIKANLAH KECEMERLANGAN KEPADA ANAK-ANAKKU SUPAYA PADA MASA AKAN DATNG DIA DAPAT BERBAKTI PADA-MU, AGAMANYA, KEPADA IBU BAPANYA DAN MASYARAKAT... BERIKANLAH DIA KEFAHAMAN SEPERTI KEFAHAMAN PARA NABI DAN RASUL-MU SUPAYA DIA DAPAT MEMAHAMI KEHENDAK SOALAN DAN MUDAH UNTUK MENJAWABNYA... AMIN....

aku harap bila aku sudah mempuyai keluarga aku sendiri dan menjadi seorang ibu... aku harap aku dapat mendoakan anak2 aku macam ni..

serius... memang aku rasa keseorangan walaupun aku dikelilingi dengan kawan2... yang gelak ketawa bila buat lawak... tapi the problem is...

DIMANAKAH JIWA AKU BERADA???

1 comment: