Saturday, November 19, 2011

KEMBALI

assalamualaikum semua.. lama kan aku tak update.. banyak cerita sebenarnya selama aku mendiamkan diri untuk beberapa ketika... sekarang ni aku tengah countdown hari-hari yang ada untuk bersama tersayang AFTAAS JB.. happy ada, sedih ada, rasa bersalah pun ada.. ia bercampur baur.. tapi tak apa.. dengan bertenang jek ni. hehehe

last update 04.11.11... pada 11.11.11 ramai yang buat event... oarng nikah pun ramai.. bersepah2 cerita kat fb, blog2 dan dilaman sosial yang lain... tapi ada aku kesah... on that day, aku rasa aku tengah busy nak siapkan tax com for one company dimana principal business activity dia adalah TAXI... so kepala aku sampai nak pecah (tapi tak berapa nak pecah la..) kira taxi-taxi dia... tegang segala urat saraf kat tengkuk aku buat schedule CA (capital allowance@elaun modal) dia nie... 12 tahun tu.. kalau tak dah lama settle... tapi disebabkan ade kesilapan teknik masa awal-awal kemasukan budak praktikal.. so kerja nie messy sikit.. tapi tak apa.. dengan bertenang jek... dan alhamdulillah... hari ini aku dapat siapkan kedua belas tahun tax computation tersebut... nanti aku upload gambar report tax computattion yang aku buat eh.. nak ikutkan banyak dah tax com- tax com yang aku buat.. tapi company ni mencabar sikit.. sebab aset dia terlalu banyak... lagi-lagi bab hire purchase ni.. adeh...

minggu lepas mr.daddy bagi aku kerja secretary... tapi tak berapa nak secretary la sangat... kena siapkan surat aku janji untuk dihantar ke IRB.. ada kena mengena jugak la dengan tax... yang nak aku sampaikan dekat sini adalah... dimana aku sudah tersalah taip nama owner of the company... pengarah urusan la katakan... mestilah hujung pangkal nama sebenar dalam i/c ade Datuk/ Dato' Sri/ Tan Sri bagai... bukan senang lah katakan nak dapat pangkat-pangkat ni semua... yang aku pun sengal.. source dah ada depan mata.. boleh pulak tak cek..  nasib tak kena maki hamun.. cuma kena betulkan balik jek.. nasib mr.daddy best friend dengan Dato' Seri Paduka Dr. Haji bla.. bla... bla... ni...   fuh... selamat...


bz


khusyuk
lepas penat-penat mengadap kerja yang bersepah atas meja.. lepas office hour aku and the geng berehat sebentar bersama kit-kat.. sembahyang.. baca paper... bergosip dengan k.wati... aerobik... makan... pastu menuju ke bus stand amek bus menuju ke rumah... apa aktiviti aku selepas itu... kita cekikdot gambar ini... 


otak-otak kempas @ sayam, stulang

anak ikan
tempat makan baru, dekat dengan bomba

anis, si kuat makan


slurppp....

ala-ala lambchop... lupa nama dia.. RM16


mamam

Mc'D dekat dengan smart

cahaya keimanan

dalam bus nak balik stulang

minum petang untuk zidaku



versus

Hlovate


cekikdot pula video-video yang sempat kami rakam dikala waktu sengkang:-





keluarga baru kak wati & abg chomel.. QAISARA HUSNA...tahniah untuk mereka suami isteri..

pertandingan lawan minum air antara aniss dan syahkila... Go Malaysia GO!!!


psstt.. aku dapat tawaran... tapi tak confirm lagi... dah confirm nanti aku cerita ok...
see ya people.. peace yo!!

1 comment:

nizam said...

itu bukan cahaya keimanan...tu cahaya kebuluran...