Tuesday, November 22, 2011

LEMAK AKU JATUH SATU PERSATU

semalam niat aku nak balik rumah sebab nak melawat kawan aku si FARIS nie.. gerak dari office 6.45 p.m.. kalau tak awal gerak tapi disebabkan si kila n si hot setap, anis ni nak join jugak aku balik tu yang lambat jadinya... dengan dorang berceloteh lagi.. adeh... 

sampai bus stand larkin, aku pergi cucuk duit dulu.. sambil teringat entry lama pasal nak withdraw duit ni (tekan sini)..  lepas da withdraw aku pun mencari-cari si anis nie untuk mengucapkan selamat tinggal.. dan sempat berpeasan kepada beliau.. sampai rumah terus kunci, pagar pun kunci jugak dengan kunci no 15.. salam-salam.. peluk-peluk.. laga-laga pipi... anis terus meninggalkan aku sendirian di bus stand larkin.. dan turn aku pulak naik bus untuk menuju ke rumah tercinta...

dalam bus telinga ku dihidangkan dengan celoteh-celoteh dari dj radio era untuk aku mengetahui status bola sepak negara yang diterajui harimau muda malaya, menentang garuda (indonesia) dalam Sukan SEA 2011.

sampai pasir gudang ayah aku cakap da 2-0.. terkezut aku.. padahal baru 1-0... takpe tak sampai rumah lagi.. aku tak boleh nak cakap apa...

sampai jek rumah.. aku melaungkan lagu... selamanya..
terus buka tudung.. nagadap tv bersama adik-adik dan ayah tercinta... menjerit.. meraung.. melompat...

YEEEEEEEEEEAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MALAYSIA MENANG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

aku, anis, kila & zida masing-masing masej update emosi masing-masing... zida.. walaupun tak minat.. tapi still melayan kawan-kawannya yang gile bola.. (melompat2 jugak dalam selimut) hahaha... zida.. zida..  si anis lagi lah.. sampai menangis-nangis MALAYSIA MENANG... hahaha.. bahana bola.. ya!! untuk NEGARA TERCINTA...

tq Apex sebab jaga gawang dengan baik.. walaupun si garuda menjampi-jampi gol yang kau jaga tu.. tak apa.. berkat doa kami semua rakyat MALAYSIA, berkat bacaan Yassin adik aku NURULHUDA, dan berkat zikir-zikir yang dilafazkan oleh SUHARA.. MALAYSIA menang jua.. tak lupa juga pada Badrol.. sepakan penalti terakhir dari kau penentu segala-galanya... ALHAMDULILLAH...

MALAYSIA BOLEH!!!

No comments: