Saturday, December 29, 2012

REBATE RM200 FOR 3G PHONE



For those yang tak tahu, i ada berita gembira nak bagitahu korang semua.. start 1st January, 2013.. bagi belia-belia yang berumur antara 21 hingga 30 tahun layak menerima rebat RM200 untuk anda membeli handphone yang canggih manggih dikedai hp terpilih.. so masa sekarang nilah bagi sape yang masih belum memiliki handphone canggih lagi yang boleh touch screen tu.. macam aku ni.. bolehlah membuat tuntutan pada tarikh yang disebut diatas dengan syarat:
  1. warganegara Malaysia yang berumur antara 21 hingga 30 tahun;
  2. berpendapatan kurang dari RM3,000 sebulan;
  3. harga smartphone maximum RM500; dan
  4. satu rebat untuk seorang sahaja.
senarai hp yang boleh dibeli:


even handphone yang korang idamkan sangat tak ada dalam list diatas.. for me.. better amik jek rebat ni. now, handphone pilihan aku ada 2.. nak pilih galaxy y ke htc wildfire.. nanti aku search mana lagi better.. if korang leh suggest kat akuu mana satu yang patot aku pilih pon ok gak.. boleh share2 info.. itupun kalau ada yang sudi..

so next, cara-cara untuk memohon:
  1. sila lawati laman web www.skmm.gov.my untuk info dan http://nbi.skmm.gov.my/ untuk pra-pendaftaran yang akan dibuka pada 1st January, 2013 nanti;
  2. lepas daftar nanti, print rebat tu;
  3. then... korang tujulah kedai hp yang terpilih.. pilihlah hp yang korang nak tu.. tapi ingat.. maximum harga RM500 sahaja tau.. tak boleh lebih.. 
the claim scheme will be first-come-first served basis for those 1.5million eligible youths. so sape cepat dia yang dapat.. get ready yek kawan-kawan!!! i pon x sabar nak apply ni.. even tak boleh beli hp idaman yang mahal2 macam galaxy note II ke.. iphone ke.. at least kita kene tetap rasa bersyukur dengan pemberian Tuhan.. sape nak bagi RM200 free2 macam tu jekan.. so.. kita gunakanlah rezeki yang Tuhan dah bagi ni seelok yang boleh.. maybe ada ramai yang meluahkan rasa ketidakpuashatian mereka. but for me better accept jek dari let go jek rezeki yang ada depan mata.. so grab jangan tak grab peluang yang datang hanya sekali ni jek..

orytelah, untuk info lebih lanjut sila baca berita harian hari ini.. metro pon ade.. dan banyak sumber yang korang boleh dapat. just google jelah nanti yek.. heheh

bye..peace yo!!

2 comments:

Anonymous said...

sony tipo...

mizslumber said...

tq so much for your suggestion..