Saturday, January 23, 2010

aku takut..(',,,')



baru sebentar tadi aku menikmati sarapan pagi... mee goreng bujang yang dimasak oleh cheff miroy and segelas coffemix sambil2 melihat berita on9 metro...

berita terkini...
sultan johor mangkat... (innalillah....) dan sebagai anak jati johor aku turut berduka cita....

dan...
tiba2... aku terpandang sehelai kertas yang tertulis dengan pensil.... aku pon mengambil kertas itu dan membacanya....

"the sadness story in my life"

kesian hani.... dia kehilangan ayah dia masa bezday dia... masa ayah dia meninggal... xde sape pon yang dapt tengok utk kali terakhir....
aku sangat bertuah...
masa emak meninggal... aku dapt tatap mak utk kali terakhirnya...

hani tak dapat maafkan diri dia sebb dia tak dapat mintak maaf dgn ayah dia... jika aku tak salah kali terakhir aku jumpa almarhum ayah hani... masa aku tumpang dia balik uma dari bus stand masai ke rumah aku....

aku takut!!!!
aku taknak ia berlaku dalam diri aku.... sudah cukuplah sekali aku menghadapinya.... aku xnak ia berlaku... aku terlalu sayangkan dia... aku xnak kehilangan dia....

"Ya Allah... tolonglah hambamu ini.... kau berikan lah ayahku kesihatan yang baik... sihatkan tubuh badannya... kuatkan semangat dia untuk berjuang demi keluarga yang dia sayangi ini... bukakanlah pintu rezekinya seluas2 langit yang KAU telah bentangkan kepada kami.... bantulah ayahku... Ya ALLAH.... tolonglah kabulkan permintaan hambamu ini.... aku mohon sangat2 pada-MU Ya Allah..... "

ayah...
emi rindukan ayah... rindu nak peluk ayah.... nak cium ayah... kalo emi ada melukakan hati ayah... emi mintak maaf sangat....
emi tahu emi banyak melawan cakap ayah... membelakangkan ayah.... emi mintak maaf... emi sayang ayah sangat2....

jangan tinggal kan emi dan adik2.. kami perlukan ayah... kami janji.. kami akan jaga ayah... bahagiakan ayah... happykan hidup ayah....

ayah....
doakan anak2 ayah semua berjaya yek... we all love you so much!!!!

No comments: