Sunday, January 24, 2010

ini baru betul2 explore segamat!!!


dengan niat nak tukar kordial tok guru kat pasar malam segamat...maka bermula la cerita aku dan roomate aku... yun...

selepas solat asar...

aku dan yun pon bersiap2 untuk ke pasar malam segamat,

dengan...
bus kuning uitm... heheh...
rasa best jadi dak NR nie...
coz..
kitorang leh sesuka hati pakai apa yang kitorang nak pakai...
maksud aku,
yang simple2 sahaja...
not bikini k....
kami ke sana dengan memakai t-shirt basahan n suar tracksuit jek...
n berselipar jepun...
maka berjalan lah kami ke bus stop
taman bunga raya...
bus sampai kami pon naik tanpa segan n silu....
sampai psar malam...
kami terus menuju ke kedai pakcik yang jual tok guru tu.
tanpa banyak cakap..
akak, anak kpd pakcik tu pon berkata:
"kitorang pulangkan duit jek la...
kalo nak tukar barang t takot rosak kew tak leh makan kew..."
kitorang pon mnjawab:
"betul tu kak..."
terima kasih yek kak...
sorry tau susahkan akak..."
anak pakcik:
"takpew..."

aku:
"yes!!! dapat wit belanja.. "
yun:
"alhamdulillah..." (perli)
kami pon berjalan... mencari makanan... tgk2 baju...
then...
aku nampak sesuatu!!!!
selipar...
best pluk rasanya bila da kne dgn kaki...
keperluan @ kehendak?
keperluan ke kehendak??
KEHENDAK
dengan wit yang aku dapat hasil pulangan dr tok guru.. lalu..
aku membeli selipar tersebut dengan harga...
RM12
kami nak balik selepas xtau lagi apa nak dibeli...
aku li laksan n jagung jek...
yun pluk... li char kuew teow n rangka ayam...
kami pon mencari bus kuning.. tapi malangnya...
satu pon tak kelihatan...
kami meneruskan perjalan ke bus stand segamat dgn harapan bus yoe hoe ade nak menghantar kami pulang...
malangnyer... nasib tak menyebelahi kami..
jam di tangan menunjukan pukul 6.30 pm..
memandangkan...
teksi kat segamat ni terlalu "MURAH" untuk kami naiki..
maka..
kami tekad.. berjalan kaki sampai uma... sambil mengunyah rangka ayam lagi....



yun sudah memotong aku...



yes!!! aku dapat potong yun!!



malas la nak main potong2... peace!!! =>
sepanjang perjalan.. kereta beratur dengan cantiknya... (jem)..
sebabnya.. tidak diketahui...
dan sepanjang perjalanan itulah ramai pemandu yang hon, sweet2... n ade juga yang berani berkate...
"adik,,, adik dari pasar kew....???"
kami:
"tak lah... dari gerai makan seberang jalan tu jek..."
pemandu kereta tu gelak kan kami kerna dia tahu kami berbohong..
hahahahahhaah!!!!!


perjalanan sepanjang 2km mengambil masa selama 1jm


yun!!!!! tunggu!!!!!!!



hehehe.....

bayangkan dari pasar malam ke TAMAN SEGMAT INDAH depan PETRONAS tu...
brape jauhnya perjalanan kami...
jam menunjukan pukul 7.30 pm... kami berhenti sekejap n tumpang semayang di rumah SYALAT n AZIE..
langit di angkasa terlalu gelap
n terlalu sukar bagi kami nak melangkah keluar... lalu...
"azie.. leh tak hantar kitorang balik...JEBENG pon tak kisah la..."
azie:
"jap eh.. nak tukar seluar..."



dihadapan uma syalat n azie



vroooommmm!!!!



boleh ke ni nk jebeng???

maka kami pon jebeng la menuju ke TAMAN BUNGA RAYA...
(aku yang bawa... memandangkan badan mereka ber2 kecik... dengan menggunakan kreadibiliti yang ada pada aku... aku pon sarung helmet azie... n membonceng mereka...
YEAH!!!! kami da balik!!!!!!!!



peace... kami jalan lu.....

balik makan!!!!




**** agak2 bpe kg ek da turun???
****best giler... try la... da try baru dapat rasa camne kami rasa....
****thanx yun!!

2 comments:

Syafiqah Zidane said...

waaaaa....nak ikut main potong2 jugak!!!

mizslumber said...

yok... ari sabtu ni g nak