Wednesday, April 28, 2010

bila belog da cantik...

bila belogku yang sedia ade ni da cantik... rasa cam nak penuhkan jek dengan cerita2 hidup aku...hahaha.... aku baru jek sampai uma nie.... (uma kat bukit pupuk).. gaps paper FAR n OB ni seminggu so aku amik keputusan balik uma... sebabnya masa study week aku xbalik minta restu mak ayah aku... ni semua PROJECT FAR400 punya pasal....

aku hepy balik uma kali nie.... coz ati aku sejuk bila melihat family aku da mula nak solat berjemaah sama2... sebelum nie aku akui... kami semua juz semayang sdri2... bukan nak buka aib sdri.. tapi.... 4get it... lepas paper FAR jek aku terus naik kete MAZUANA menuju ke bus stand SEGAMAT... mana barang aku??? aku tak pack kew??? sebenarnya da pack awl2 da... hahaha... semangat nak balik punya pasal...

hari isnin aku kuar ngan HANI... g CS... tujuan utama nak tgk wayang... cerita yang di tengok lom pasti g... tapi yang penting nak tengok wayang... samapi CS da dekat2 kul 2... bila nak tengok wayang t masa abis begitu jek... xlupa juga nak g tau.. aku kuar bukan berdua jek ngan hani but dgn mmber dia AZIZAH namanya... aku bohong kat nizam yang kawan hani ni lelaki... ingat dia jealous tp xpon... tapi dia wisau aku tak balik2... bila tepon jek tanye aku.. "sayang bila nak balik nie..." heheh... siap dia cakap aku nie bila dapat lepas kemain g...hahah... biasala.... bila aku kat uma mmg jarang nak kuar uma... if kawan aku c sunkist tu xajak kuar... xkuar uma la aku... dok jek terperap dalam bilik...

aku ingat nak balik ari selasa.... memandangkan masa adik aku masuk PLKN aritu aku xhantar dia... so aku g la ikut ayah amik dia balik cuti semester.. skang nie PLKN ade cuti semester beb... dulu time2 aku xde pon... ngelat tul dak2 zaman skang nie...

so, RABU la aku balik.. aku gerak kul 11 dari uma then sampai LARKIN kul 12.30... jalan jem... makan dulu kat McD then amik bus kul 1.30pm... sampai SEGAMAT kul 4.30pm... tunggu dak2 balik g coz aku naik van uitm... around kul 5 aku sampai uma...

biasala bila aku balik c COMOT YUN akan meluru dulu dapat kan aku... macam anak tunggu mak dia balik bawa hadiah... hahahha... soe YUN.. gurau jek... n mesti la banyak gossip yang akan kami bincangkan bila da beberapa hari tak jumpa... itulah kami geng dak2 COMEL... hahahaha...

tetiba kne dengar syarahan dari sorang hamba ALLAH nie pasal pakcik Kassim melayyan anaknya yang banyak tanya...

ayah.. tu burung ap?
burung murai nak...

tu burung apa ayah...
burung murai nak...

tu burung apa ayah...
burung murai nak...

tu burung apa ayah...
burung murai nak...

soalan yang sama diulangnya banyak kali tapi ayahnya sabar menjawab soalan anaknya itu...
dan tiba waktu ayahnya bertanya... si anak nie menengking ayahnya yang banyak sangat tanya tu... sebenarnya manusia tu wat cerita nie sbb nak perli aku... yela... aku panas baran sket... n aku xsuka orang yang banyak tanya, banyak songel n sebagainya.... bingit tau... tension kalo orang tak reti bahasa nie... aku akui mmg salah aku... nak buang xboleh coz da sebati dgn diri aku... tengok jela nanti aku msti wat muka... sbb tu muka aku ni tua dari usia... sampaikan c FIZA BURGER leh pikir aku nie umo lg tua dari dia padahal sebaya jek... bertahun kot dia tertipu ngan umo aku.... baru aritu baru dia tau... kasian deh lo.... hahahah...

k la... lusa aku ada paper OB.. doakan eh.. membaca nie aku kurang mahir sket...


***RAUDAH dah kurus sket la...
***aku mandi ujan semalam....
***esok nizam nak datang... dia nak amik laptop n kamera... kesian dia.. aku ni mmg penting diri sdri... kesian pluk aku tengok dia... ASTAGFIRULLAH... abg... syg mintak maaf.... =(

No comments: