Saturday, August 20, 2011

BOSAN

Aku tak tahu nak buat apa dah ni. Bosan la macam nie.
Dengan keadaan aku yang duduk ditengah-tengah dua company yang sentiasa.. ntahlah… penatlah macam nie..
BOSAN!!!!!
Aku malas nak balik rumah dengan si bawang merah tu buat hal.. malas aku nak mengadap muka pompuan yang xreti tau malu tu.
AKU NAK BEBAS DARI SEMUANYA!!!
AKU NAK KEBAHAGIAAN AKU, AYAH & ADIK2 AKU!!!
MANA NAK AKU CARI SEMUA ITU BILA MAKHLUK TUHAN ITU HADIR DALAM KELUARGA AKU..
Raya ni aku takde semangat pape pun.. orang sibuk cerita baju raya, kuih raya, kasut raya dan lain2 lagi… tapi aku just dengar dan tersengih mendengar & melihat gelagat mereka bercerita pasal RAYA..
RAYA KE-2 aku plan nak balik STULANG & nak menyendiri.. nak muhasabah diri aku.. tapi entah2 layan cerita korea jek lebih… muhasabah kejadahnya…
Sakit mata aku tengok pakcik aku dengan pompuan tu… sakit telinga aku dengar bawang merah bebel & cakap bukan2 pasal ayah & adik2 aku.. baik aku keluar dari rumah tu. Bila rasa nak balik aku balik la.. tapi untuk jumpa ayah & adik2 aku & keadaan rumah aku.
Bila nak dapat hidup senang nie???
Bila aku nak start kerja yang gajinya boleh tampung kehidupan aku dan menyara kehidupan ayah & adik2 aku??
Bila pula aku nak bina keluarga aku sendiri??? Rasanya aku bosan tak nanti nak layan kerenah suami aku?? Ke aku akan bahagia hidup dengan suami aku.. kehidupan aku nanti ceria tak ek??
Emmm…. Ngantoklah camnie… Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

No comments: