Wednesday, September 28, 2011

CUTI DI HUJUNG MINGGU



Setiap manusia mengidamkan hari minggu untuk meluangkan masa bersama keluarga tersayang. Yalah.. sape yang tak nak cutikan...time tu lah dapat berehat sepuas-puasnya selepas 5 hari bekerja dengan teruk & stress walaupun aku baru lagi dalam dunia pekerjaan even baru pra pekerjaan.

Apa yang aku nak ceritakan disini, aku rasa lain bila balik kerumah untuk meluangkan masa bersama keluarga aku. Aku rasa terasing sangat bila berada bersama mereka. Aku lebih mesra dengan adik2 aku jek.. terasa diri ini seorang kakak yang perihatin bila menemani adik2 belajar.. ajar mereka bila tak tahu apa yang mereka buat.. and at the same time aku ingat balik apa yang aku belajar masa zaman sekolah menengah dahulu. Paling best bila adik aku sandarkan kepala dia kat bahu aku.. aku rindukan semua itu..





Aku dengan adik aku paling kecik jek perempuan dalam rumah. So, kami lebih kearah fe’el lelaki disebabkan 4 lagi adik2 aku adalah lelaki. Semuanya ganas-ganas belaka kecuali si HANAFAIS. AIDIL, FAZLEE dan FIRDAUS ni kuat melawan dan memberontak tapi AIDIL cool sikit coz dia paling tua antara mereka berempat.

yang aku geram sangat bilik aku dah bukan macam bilik aku sendiri... tiba2 ada almari orang lain dalam bilik aku... bikin panas jek... nak tido bilik sendiri pun tak tenang... nak masuk bilik sendiri sesuka ati da rasa terbatas dah.. macam nak masuk bilik orang lain... kene ketuk.. pastu cakap "boleh masuk tak.. nak amek barang nie..."


amacam nie... what happen now??? xpaham la... bila aku terbaca mesej bwg merah yang aku rasa dia rasa terbeban amik aku kat bus stop kopok yang jauhnya tak la seberapa.. lagi menambah pilu dihati aku.. tak tahu nak cakap apa... aku ngah berazam nak belik at least sebiji motor untuk aku gerak... then insya'Allah awal tahun depan sebelum masuk semester baru aku nak amik lesen kereta dulu.. tehn aku nak kumpul duit beli kereta untuk aku gerak dan terlindung dari hujan dan panas... senang la aku nak bawa adik2 aku jalan2... bestnya dapat jadikan semua itu kenyataan,,,

nak tahu tak motor idaman aku.. dan kereta idaman aku..

honda wave 125x

myvi
1.      
xdapat myvi viva pon jadilah buat sementara waktu

No comments: