Friday, May 11, 2012

AKU ADA ALLAH



baru sahaja baca blog fara lee.. macam faham-faham jek apa yang aku alami sekarang.
ya aku nak berubah.. berubah kepada yang lebih baik..
bila nak berubah macam-macam dugaan yang datang pada kita..
time tu lah syaitan laknatullah mainkan peranan menghasut hati kita..
its depend on seseorang itu untuk menangkas semua hasutan jahat yang sentiasa berbisik-bisik dihati kita..

memang payah nak berubah..
ia sangat memerlukan kekuatan jasmani dan rohani
hati tak kuat, iman tak kuat.. kita akan goyah dek hasutan dan berputus asa dengan dugaan yang Allah turunkan kepada kita.
tanda Allah tunjukan kasih sayang-Nya kepada hamba-hambanya adalah dengan menurunkan pelbagai dugaan kepada kita.. Allah tak akan turunkan sesuatu dugaan itu melebihi kemampuan kita..

aku memang dalam proses kearah itu..
cuma persekitaran aku banyak menganggu proses tersebut..
sejak hati ini dah di lukai hanya pada Allah tempat aku mengadu..
kawan-kawan jugak banyak membantu..
walaupun dalam proses kenal hati budi masing-masing..
dah tak lama lagi aku bakal akan meninggalkan alam universiti..
tapi tak bermakna tugas aku sebagai pelajar habis sampai disitu sahaja..
banyak benda lagi yang harus aku perbaiki dan pelajari..
bak kata orang pandai-pandai.
"belajar hingga sampai ke tembok china"

ye.. Aku ada Allah untuk membantu aku untuk berubah..
tugas aku berdoa dan berusaha untuk ke arah kebaikan..
sepetang bersama al-hidayah..
even kita busy macamana pun
selepas solat 5 waktu dengan membaca ayat pendek tersebut pun sudah mencukupi menharap redha dari-Nya.. amin...

"Rabbana atina fiddunya hasanataw wafil akhirati 

hasanataw waqina 'azabannar... waqina 'azabannar... 

waqina 'azabannar... Wasalallahu 'ala saiyidina 

Muhammadiw wa 'ala alihi wasahbihi wassalam. 

walhamdulillahirabbila'lamin"


maksudnya:- 
Ya Tuhan Kami, kurniakanlah kepada kami kebajikan di dunia dan akhirat serta jauhilah kami dari siksa neraka.. jauhilah kami dari siksa neraka... jauhilah kami dari siksa neraka.. Dan Allah, limpahkanlah rahmat serta sejahtarakanlah junjungan kami Muhammad, keluarga serta sahabat-sahabat Baginda.

No comments: