Thursday, October 18, 2012

SEMINAR SANTAI BUDGET 2013

pada hari isnin yang lepas manager aku panggil aku masuk bilik dia. aku di arahkan pergi mengikuti seminar di Dewan Perdana FELDA, Jalan Semarak pada hari Rabu, 17 Oktober, 2012. 

pada hari Rabu tersebut pergilah aku ke Dewan Perdana FELDA tersebut dengan menaiki teksi bermeter. kos pergi RM12.00. seminar tersebut start pukul 9 a.m tapi aku dah tercegat kat dewan tu pukul 7.45 a.m. nasib ade sarapan disediakan.. makanan yang disediakan ala2 hotel gituuu...  lets check it out gambar2 yang sempat aku snap sepanjang seminar tersebut..

ni lah dewannya...



suasana sebelum orang ramai datang.. aku orang first kot masuk except staff2 Salihin ..

ni 2nd speaker kita Prof. Mansor Hj. Ibrahim from INCEIF

suasana ketika proses pendaftaran

random

random ii

random iii







banyak tak aku amik lauk tengahari.. aku bedal semua lauk2 yang ada.

si mamat ni HILMI GIMIK.. keje dia as pengacara  n suka nyakat orang.. malu betol la...

surau

last capture sebelum balik

sambil jalan ke bus stop, maklumla.. transport sdn bhd

sedang menunggu driver aku datang


notes




ramai ke??

the best speaker in that day... MR.Subro from Royal M'sian Customs Department.. about GST.

buku yang aku nak sangat baca as junior tax assistant.. =)
balik aku naik bus - lrt - bus dengan kos RM3.5.. 4x ganda kos aku datang ke dewan tersebut.. next time aku dah tahu la camne nak minimizekan kos transport aku.. dan dari pengalaman pergi sendiri ke seminar tersebut aku juga dapat belajar jalan shortcut nak g ke Port Klang.. hehehe...

As a conclusion.. SEMINAR SANTAI BUDGET 2013 ini merupakan titik permulaan aku untuk lebih mengetahui lebih mendalam dalam bidang perakaunan walaupun pengetahuan aku tak sehebat mana dalam bidang ini.. at least aku belajar sedikit demi sedikit. Insya'Allah dengan usaha yang bersungguh2 aku boleh jadi orang berjaya in future.. Amin.. apa yang aku buat sekarang ni semua untuk kebahagiaan keluarga aku. Semoga dipermudahkan segala-segalanya..

stay cool.. peace no war..

No comments: