Thursday, March 28, 2013

DILEMA HANDPHONE CANGGIH

Assalamualaikum semua.. aku dalam dilema ni.. bulan depan aku bercadang nak beli handphone yang canggih sikit.. tapi tak tahu nak pilih yang mana.. banyak sangat h/p canggih2 sekarang ni... mula2 tu ingat nak beli xperia u memandangkan budget aku nak beli h/p canggih tak la semahal mana.. lepas tengok bos aku beli samsung teringin pulak nak pakai samsung.. teringat kat raudah.. if dulu zaman2 belajar kadang2 pinjam h/p dia godeh2.. masa belajar dulu popular samsung s(ii).. lepas search punya search... ini yang aku jumpa.. agak2 samsung s(ii) dah turun harga ke belom ek.. harap2 lepaslah budget aku nanti masa nak beli.. jom kita review sama pasal samsung s(ii) yang bakal aku nak beli dengan samsung s(iii) yang bos aku dah beli beberapa minggu yang lepas.. lets check it out bebeh!!

h/p yang aku nak!!!!!!!

Peningkatan Ciri-Ciri Sedia Ada

Selain daripada saiz Samsung Galaxy S3 yang 0.5 inci lebih besar daripada Galaxy S2, Galaxy S3 didatangkan dengan beberapa peningkatan lain seperti dalam jadual di bawah menjadikannya antara telefon pintar yang hebat berbanding yang lain.


Selain daripada itu, Samsung Galaxy S3 juga didatangkan dengan beberapa fungsi pintar baru yang tidak terdapat pada Samsung Galaxy S2. Dengan fungsi pintar tambahan ini menjadikan Galaxy S3 sebuah peranti Android yang berbeza dan unik berbanding pencabarnya.

h/p bos aku la ni..

Smart Stay

Dengan fungsi Smart Stay, skrin telefon pintar S3 ini akan kekal dalam keadaan cerah selagi mana mata pengguna memandang ke arah skrin secara tepat. Satu ciri yang sangat pintar, seolah-olah Samsung Galaxy S3 ini ‘hidup’ dan ‘berakal’.

Direct Call

Dalam Samsung Galaxy S2 pengguna perlu swap ke kanan pada SMS pengirim jika ingin membuat panggilan telefon kepadanya. Ciri ini dipertingkatkan lagi dalam Galaxy S3 di mana pengguna hanya perlu merapatkan telefon ke telinga semasa paparan SMS pengirim dibuka dan ia akan buat panggilan kepada pengirim tersebut secara automatik. minggu lepas bos buat demo pasal ni.. bengkek jek tengok.. pehh...

S Voice

Galaxy S3 kini ditambahbaik dengan fungsi S Voice di mana pengguna boleh memberi arahan kepada peranti dengan hanya menggunakan suara. Ianya boleh memberi maklumbalas kepada suara pengguna termasuk arahan mengambil gambar. Alangkah seronoknya jika ciri ini juga terdapat dalam arahan Bahasa Malaysia. yang pasal ni bos aku tak gemar.. dia cakap macam h/p untuk orang oku pun ade.. terus dia setting off.. wahahaha...

64GB Storage

Keupayaan menyimpan data bagi Samsung Galaxy S3 adalah sehingga 64GB berbanding Galaxy S2 yang hanya 32GB secara maksimum. Seperti juga komputer, dengan kelajuan processor yang dipertingkatkan ianya seiring dengan keupayaannya untuk mempunyai ruang storan yang lebih besar supaya kelajuan peranti ini tidak terganggu.

range harga samsung s (iii) lebih kurang RM1,300-Rm1,500... lagipun bentuk dia bulat.. kang aku pakai bertambah bulat pulak aku.. memandangkan samsung s(ii) bentuk dia memnuhi citarasa aku dan harganya pun bawah RM1,000.. insya'Allah.. jika diperkenankan dapatlah aku memiliki h/p ni.. kalau xde rezeki h/p canggih lain pun takpe.. yang penting leh 3g..

doakan aku bulan depan dapat membeli sebijik h/p canggih yek kawan-kawan!!!!

peace yo!!

credit to : kisah emas putih

No comments: