Monday, October 3, 2011

PERITNYA PERPISAHAN


hanya air mata terus berguguran menahan betapa pedih dan peritnya perpisahan itu.. perpisahan yang belum pernah aku rasakan sebelum ini.. aku tak sangka ini jalan penyudah hubungan yang di bina selama ini..

salah aku... silap aku.. terlalu pentingkan diri sendiri.. sehinggakan buta melihat hati orang yang disayangi sakit dek perbuatan yang aku lakukan padanya... buta melihat kesedihan dan kebimbangan yang di tanggung oleh dia .. oleh sebab terlalu ikutkan hati... penyudahnya ini balasan yang aku terima... dan sampai masa aku menangis sendiri tak henti2... 

YA ALLAH... sakitnya hati ini menahan pedih.. 

aku tak aware amaran yang dia dah bagi sebelum2 ini... ko ingat dia akan tahan dengan ko ke emie.. kalau sikap kasar ko berterusan macam ni... tak de sifat lemah lembut betul lah ko ni emie...macam mana lelaki nak dekat dengan ko kalau ko terus macam nie... nak ikut ckp ko jek... sikit2 nak merajuk... 

entahlah.. bila dah jadi macam ni baru nak menyesal... kenapa dia tak nak bagitau aku yang ayah dia masuk ICU.. nape dia buat aku tertanya2 dan buat andaian sendiri pasal dia... kenapa aku marah dia utamakan kerja dia bila aku dtg jumpa dia.. kenapa?? adakah aku kekurangan kasih sayang sehingga tamakan kasih sayang dari dia.. sampaikan tidak boleh lepaskan dia langsung... kenapa...

Ya Allah... apa yang aku buat kat dia... aku dah kuranghajar kat dia... aku tinggalkan dia begitu jek.. kuranghajarnya aku.. aku tak pernah buat orang sebigini rupa... Ya Allah.. kesiannya dia... kenapa aku buat dia macam tu.. menyesalnya aku dengan perbuatan aku tu.. melampau sungguh aku terhadap dia... aku tak nampak pengorbanan yang dia dah lakukan terhadap aku.. aku buta hati..even mata aku celik... 

maaf aku dah tak diterima lagi.. aku sedih.. sedih... menyesal seumur hidup aku buat dia macam tu... aku terlalu ikutkan hati sangat... 

"YA ALLAH... AMPUNKAN AKU... BUKAKANLAH PINTU HATI DIA UNTUK MAAFKAN AKU.. YA ALLAH... PERITNYA PERPISAHAN YANG KAU BERIKAN PADAKU INI... SAKITNYA YA ALLAH... TABAHKAN HATI AKU UNTUK TERIMA DAN REDHA DENGAN SEMUA UJIAN YANG KAU BERI.. AKU MENGHARAP KEMAAFAN KU DITERIMA... DAN AKU MENGHARAPKAN JUGA AKU AKAN BERJUMPA LELAKI YANG SALING TAK TUMPAH SEPERTI DIA... KUATKAN HATI AKU YA ALLAH.. ALLAHUAKHBAR!!!! "

No comments: