Monday, October 24, 2011

REAL STEEL




TERBAEEEKKKKKK!!!!!! itulah yang keluar dari mulut aku selepas keluar dari panggung wayang Golden Screen Cinema, Midvalley.. sambil keluar dari pintu keluar sambil bercerita dengan Mr.Boncet and ajuk dia sebab ade satu scene dalam movie ni dia menangis.. maybe dia teringatkan abah dia kot.. tapi cerita nie memang best gileewww tahap gaban!! Mr.Boncet cakap aku tengok cerita ni sampai lebam2 tangan and peha dia.. hahahahakk.. dia jadi mangsa tepuk, tumbuk and cubit aku.. jadi mangsa lepaskan geram and teruja aku.. 

bila kitorang on the way nak cari jalan keluar untuk amek teksi, aku berlagak as ATOM.. hehehe... memang kitorang happy gilew hari tu.. padahal satu hari jek jumpa... selalunya bile jumpa ada jek benda yang boleh dibuat gadoh.. hahah.. gadoh2 manja jek.. tapi yang bestnya and kelakar.. time aku ikut gaya dia berjalan.. as if  macam aku ni ATOM yang bergerak ikut teknik bayangan.. hehe... sweet tak?? haha.. Mr.Boncet gelak tak agak sampai keluar taik air mata dia... tak pernah aku tengok dia happy macam tu sekali.. sepanjang perjalanan mencari pintu keluar kitorang ketawa jek.. happy tengok dia happy...





ok lah.. aku nak buat sedikit ulasan pasal REAL STEEL nie:-

ceritanya macam nie... cerita ni dalam era 2020 kot... sebab kebanyakan tahun2 yang disebut dalam cerita ni dah lebih current year... maknakata dah melebihi tahun 2011.. Charlie Kenton (Hugh Jackman) salah seorang yang penganggur yang berjaya dimana kebanyakan kerja yang ada pada zaman itu dilakukan oleh robot-robot canggih.. tidak ketinggalan charlie nie...





sanggup menghabiskan duit dia untuk membeli robot untuk mengadu nasib berlawan di gelanggang dimana pulangannya amatlah menguntungkan jika dia menang. antara robot-robot milik charlie adalah ambush dan noisy boy.









charlie mempunyai seorang anak lelaki, Max hasil hubungan dia dengan kekasih lamanya.. Max is very the cute bile dia menari dengan Atom.. comel gilerrrr... lets check it out..








comel gilerrr kan... memang the best la citer ni... rasa esok nak tengok lagi la... tapi kali nie nak g tengok sorang2 dekat City Square, JB jelah...

cerita ini jugak terselit nilai kasih sayang antara seorang ayah dan seorang anak dimana si ayah selama ini telah mengabaikan anaknya and sanggup jual anaknya demi mendapatkan duit untuk membeli sebuah robot. tapi last nanti kita dapat lihat dimana charlie berubah.. mungkin dia nak tebus dosa dia sebab selama ini dia abaikan Max dan Charlie sanggup tebus kesalahannya itu dengan berlawan dengan Zeus.. yeah.. "i will fight for you" sungguh comel tengok scene dia dengan Max... lagi-lagi bila time Max tengok Charlie as bapak dia as seorang boxer yang bolehlah dikatakan berjya suatu ketika dahulu... hebat & cool man... dan-dan Max menangis and Bailey pun nangis sekali.. memang menyentuh perasaan tapi perasaan teruja aku tengok cerita ni mengatasi segalanya... tiba-tiba rasa nak peluk ayah aku pulak... mungkin sebab ini juga Mr.Boncet nangis tengok cerita ni.. haahahak...

terima kasih dekat Atom.. sebab dialah... Max & Charlie jadi bestfriend... so sweet...








lupa nak bagitau... Mr.Boncet cakap dia teringin nak buat apa yang Charlie buat dengan Bailey... dia nak peluk aku time aku tengah tidur.. masa tu dia baru balik kerja... huhuhukk...





No comments: