Saturday, October 22, 2011

KERETA IDAMAN AKU

kalau aku berkemampuan aku nak miliki sebiji kereta Honda CRV.. nie aku nak bagi ayah aku pakai..  insya'Allah kalau emie ada rezeki lebih.. emi belikan satu kereta ni untuk ayah.. yang penting ayah doakan emi berjaya dalam hidup dan dipermudahkan segala urusan dalam mencari rezeki di bumi Malaysia tercinta ini.


Honda CRV


ok kan kalau untu ayah aku???


di sebabkan hati aku more to produk buatan Malaysia.. mata aku terpesona pulak ingin memiliki Proton Pesona nie.. nak warna silver.. bila aku tengok dia beraksi di jalan raya macam nak bawa jek.. walaupun kaki aku menggeletar bila nak tekan minyak dan pedal... tak apa akan ku gagahkan diri ini untuk ambil lesen kereta pada awal tahun depan.. doakan aku tak menggigil nak bawa kereta nanti..


Proton Pesona


disebabkan aku juga pernah naik kereta ini sebagai penumpang ini yang membuatkan aku yakin suatu hari nanti aku akan memilikinya jugak.. tak kira...  eee.. tak sabar nak kerja lepas tu ada kereta sendiri... DOAKAN AKU!!!!!





tapi kalau korang nak tau sebelum mata aku terpesona dengan kereta Pesona tu hati aku dah tertarik dengan  kereta Produa Myvi ni.. tak tahu kenapa.. first time naik.. best jek.. lagi pun ramai member aku pakai myvi.. tu yang bila aku naik.. rasa macam best jek... time ni aku just simpan impian nak memiliki myvi nie sahaja tak adalah berkobar2 sangat nak ambil lesen kereta lagi... tapi insya'Allah.. kalau aku rasa aku tak mampu nak beli Pesona aku akan beli myvi ini kot.. yeeehhaaa.... andre!! andre!!!


Myvi


last sekali.. kalau tuntutan kewangan aku masih belum stabil lagi... yela.. baru nak menapak nak cari kerja la katakan.. aku pakai Produa Viva kot.. tapi tengoklah keadaan macam mana.. nak beli kereta pun nak kena bincang dengan ayah aku dulu.. and tak lupa jugak dengan mr.boncet aku sorang nie..  nak lawan dengan kereta yang dia nak beli memanglah aku tak mampu... dia nak beli kereta Toyota Vios kot.. tak pun dia nak beli Honda City... mentang-mentanglah dulu dia pernah kerja Honda.. cet!!!..


Viva


tak apa.. tunggu aku dah kaya nanti.. entah-entah.. macam kereta terbaru akan keluar.. buat masa terdekat ni.. inilah kereta-kereta yang bakal aku nak beli.. tapi tunggu aku dah kerja lah.. hutang PTPTN pun tak habis bayar lagi mau kecoh.. do i care??? yang penting aku nak gerak senang.. tak adalah kena hujan ke apa kan...=P


peace yo!!

No comments: