Saturday, August 11, 2012

BUDAK AMPANG

aku diterima bekerja di sekitar bumi Ampang, Selangor disalahsatu accounting firm di sini. Alhamdulillah.. rezeki aku rupanya dibumi orang lain.. hari ini aku baru jek sampai.. alhamdulillah rumah sewa pun selesa.. persekitaran bersih.. housemate pun ok.. yelakan.. baru jek datang sini.. memang take time nak sesuaikan diri disini.. slow2..

isnin ni aku start kerja, esok aku try blajar naik bus nak ke tempat kerja.. kang sesat pulak.. susah xde kenderaan sendiri.. xpe.. aku usaha sikit2. insya'Allah.. ade rezeki nanti aku beli sebijik..

malam pertama disini.. sedih.. pilu.. rindu.. kat rumah.. kat bilik.. rasa diri ni lonely..

xpelah.. da dapat kerja kat sini kan emi.. skang kerja susah nak dapat.. cuba dulu.. kalau tak sesuai.. cuba nasib kat tempat lain.. mula2 perit sikit nak telan.. semua rasa pahit.. ok lahh.. next time kita cerita banyak2 ok.. doakan aku berjaya kejar cita-cita aku.. 

thanx anis akira.. sebab banyak tolong aku sepanjang aku di ampang nie.. dan thanx nizam.. bagi support.. xlupa juga paling special.. terima kasih mak ayah.. kerana bagi kepercayaan kepada anakmu ini untuk bina kerjaya disini.. i love u!!!


2 comments:

Lala Nurlila said...

enjoy your work dear.... :) rezeki kita Allah yg tentukan...

mizslumber said...

tq lala.. all the best to you.. chayok!!