Friday, August 10, 2012

DEMI KELUARGA TERCINTA



ramai yang post video ni kat facebook pagi tadi.. so aku menggunakan kesempatan yang ada nak post kat blog kecintaan aku ni. even family kita dah tak ada lagi bersama kita..  ziarahilah makam mereka.. sesungguhnya mereka pasti gembira DI ATAS SANA melihat anak-anak mereka datang jenguk mereka.

aku ingin menceritakan pengalaman aku pergi menziarahi kubur almarhumah bondaku. raya 2 tahun lepas aku tak dapat pergi menziarahi kubur mak sebab dalam haid. sejak raya sehinggalah balik cuti sem aku tak pergi2 ziarahi mak. sampailah satu petang tu aku round2 pusing kampung dan lalu didepan Tanah Perkuburan Islam Felda Cahaya Baru.. aku cakap dengan dalam hati "mak.. maafkan emi sebab dah lama tak melawat mak".. tiba-tiba malamnya badan aku seram sejuk.. sampai nak bangun pun xboleh.. then ayah aku panggil mak aji sebelah rumah tolong ubatkan aku.. dan mak aji tu cakap.. "ko ada lalu depan kubur tegur mak kau ke mie?", aku jawablah ya.. then mak aji tu cakap lagi.. "ni mak kau tegur kau nie.. nanti lepas dah sihat nie pergilah ziarah kubur mak kau.. dah lama benar kau tak jenguk mak kau".. then.. lepas aku sihat.. aku ajak adik aku temankan aku pergi ziarah kubur mak...

moral of the story.. jangan biar lama sangat tak ziarah kubur ahli kelaurga kita.. mereka sebenarnya nampak dan berharap anak2 mereka sentiasa mendoakan kesejahteraan mereka DISANA..

No comments: