Sunday, August 5, 2012

JOB TOUR DE

PASIR GUDANG, SERI ALAM, LARKIN, TAMPOI, BANDAR BARU UDA, SEGAMAT, JEMENTAH, TANGKAK, BUKIT GAMBIR, AMPANG & KLANG


dah lama dah nak siapkan entry ni.. tapi sebab penyakit kebosanan dan kemalasan melanda diri akibat asyik duduk terperap jek dirumah selepas job tour minggu lepas membuatkan jari jemari yang montel-montel ini kaku seribu bahasa. 

pengalaman mengajar kita erti kematangan dalam membuat pilihan dan membuat keputusan. itu yang aku belajar dari job tour ini. dari satu tempat ke satu tempat aku gigihkan kaki ini melangkah untuk mencari sesuap nasi untuk meneruskan kehidupan akan datang. tapi rezeki belum menyebelahi aku. 

kata orang rezeki ada dimana-mana.. yang penting kita perlu gigih berusaha walaupun result tak la segempak mana. dapat peluang pekerjaan di negeri orang tanpa restu keluarga juga menjadi penyebab aku menolak tawaran bekerja disana. walaupun position yang diberikan menepati citarasa aku yang sebenar. tapi bagaimana hendak dibuat.. family comes first. tanpa restu mereka hidup aku dan perjuangan aku mungkin tak kemana.

sudahnya.. aku still berdiam diri di bilik yang usang ini..


search punya nak rak.. semua kerja yang di advertisekan di jobstreet, jobsaved, linked, jobmalaysia dan macam-macam lagi aku apply.. tapi yang datang bergolek ke aku job di kuala lumpur sana.. yang di johor bahru ni.. satu pun tak dapat feedback lagi.. sabar dan terus bersabar..

dalam menanti panggilan untuk ditemuduga dan orang putih kata "interview".. ada sahaja yang tak kena dimata orang lain. aku pun tak paham.. apa lagi yang mereka mahu aku buat. segala yang disuruh telahpun aku siapkan... tapi apa lagi perbuatan aku yang tak kena dimata mereka. nasib.. nasib..


mood: menunggu panggilan untuk di temuduga dan kalau boleh terus kerja.. bantai jek kerja apa.. pecacai angkat sampah pun aku sanggup.. asal halal.. asal dapat tampung kehidupan aku lepas ni..


No comments: