Thursday, January 5, 2012

BINATANG PELIHARAAN

hai semua.. how are you today??

aku cuma nak bagitahu aku baru jek memperolehi 3 ekor binatang peliharaan yang baru di aB, hopefully dengan kedatangan mereka dapat menceriakan lagi blog aku ni.. sila lihat di sidebar kanan aku.. see.. ade kolam ikan, kolam penyu dan sangkar emas hamster aku..tapi kolam ikan tu dah lama ada.. yang barunya cuma dua tu jelah..

turtle

firstly, aku ingin memperkenalkan si penyu dan kura-kura yang aku berikan nama YUYU & YAYA.. dorang telah pun aku register di JPN dan telah menerima myKid masing-masing...

si YUYU ni mengingatkan aku pada zaman aku jadi budak-budak sekolah dulu... zaman budak-budak selebet.. disebabkan tak nak berpindah ke sekolah agama yang baru, aku menangis berhari-hari di sekolah tersebut.. sampaikan budak-budak lelaki ramai yang ejek aku PENYU.. sampai sekarang nama tu melekat dan tak lekang dek usikan. bila terserempak jek dengan dorang mesti ayat ni keluar.. "eh!! penyu!!".. "wei penyu'' sambil angkat tangan kat aku.. aku menangis sebab di sekolah lama aku asyik dapat no 1 jek bila dapat result exam .. tapi bila dah tukar sekolah.. confirm-confirmlah kedudukan aku tergugat.. hahah.. dan aku terpaksa kena terima hakikat yang aku dapat tempat ke 6 dalam kelas selepas sesi pertukaran sekolah agama tersebut.. sedih memang sedih.. tapi tak akan nak merengek depan Arwah Mak pula.. minta nak stay di sekolah lama.. kalau nak rasa kena hayungan gayung di bontot silalah buat.. tak lebam bontot aku... Arwah Mak dulu garang.. takut sey... rindu pulak dekat mak.. (-_-)

hamster

yang keduanya ialah.. hamster peliharaan aku yang comel lotei ni... bila dia main-main dengan aku rasa nak cubit jek telinga dia.. dan aku sudahpun mendaftarkan nama hamster ini dengan nama HEMMY di JPN. nama ni aku berikan sempena nama panggilan aku yang selalu disebut-sebut oleh RAUDAH.. comey kan.. hihihihik.. hemmy suka main-main.. korang usik jek dia.. mesti dia kejar.. comelkan... tapi jangan sampai dia makan.. korang kacau macamana sekalipun.. huh! tak dipandangnya dia.. gerek sey...

aku harap bila aku dah lama tak update blog selepas tanggal 23hb JANUARI 2012 nanti, mereka-mereka ini dapat menemani readers sekalian... kalau yang ada sifat belas ehsan tu.. tolong-tolonglah bagikan mereka ni makan.. just click banyak-banyak kali dekat kolam dan dalam sangkar HEMMY.. kalau nak suruh Hemmy main roda tu, tunggu dia habis makan lepas tu tekan punat kuning dekat roda dia tu.. tapi jangan sampai dia tengah makan.. tak diendahnya suruhan korang..

tolong eh.. tolong eh.. bagikan makan kat dorang.. eh.. eh..  sehari sekali pun cukuplah.. janji dorang tak berlapar.. janji dorang tak mati.. janji dorang happy.. tolong yek.. hopefully dengan telatah mereka especially si HEMMY ni dapat menghiburkan hati reader-reader sekalian...

ok lah, jumpa lagi di entry yang lain.. see ya...

peace yo!!

No comments: