Wednesday, January 18, 2012

I.N.G.I.N

hai semua.. dah lama aku tak update blog.. busy sikit.. maklumlah dah kerja ni paham-paham jelah.. balik kerja je dah penat.. takpelah just for temporary sahaja... tak lama lagi dah nak masuk sem baru...

mengenai kerja yang aku lakukan... kerja aku senang.. bermain dengan duit.. tapi bila short atau over, potong gaji... tapi yang penting sekarang ni aku nak cerita sesuatu yang telah mengusik jiwa aku untuk melakukan perkara yang sama macam customer ni selama aku kerja ditempat baru ni...

hari-hari aku kena melayan kerenah pelanggan.. ada yang jenis berkira.. sampai 5sen pun nak kene pulangkan.. jenuh nak mencari duit 5sen kalau dalam float takada... tapi yang bestnyer aku happy jumpa banyak orang.. dan dari situ kita boleh tahu orang ni macam mana.. bab memerhatikan orang ni bagi kat aku... dari atas bawah sampailah hujung ke hujung aku tengok... tak berkelip tak mata memandang...

apa yang aku I.N.G.I.N sebenarnya... sebenarnya aku teringin sangat nak keluar belanja barang-barang keperluan rumah bersama suami tersayang.. bila tengok pasangan suami isteri ni pilih barang sama-sama, jiwa aku pun memberontak ingin lakukan benda yang sama macamana mereka lakukan.. tapi bila?? lambatnya nak dapat rasa macam tu.. ada satu customer tu sampai pakai baju couple masa dorang belanja barang dorang.. sweet giler.. si isteri pilih barang dapur... then tanya si suami.. abang nak ayang masak apa nanti?? abang nak makan apa?? nanti sayang masakan..
bestnyer....

teringat masa arwah bakal mak mertua aku dulu suruh aku dengan boncet beli barang nak masak ayam kari dengan barang nak masak nasi beriyani.. rasa macam kitorang ni dah kahwin.. pergi kedai lepas tu cari barang tu sama-sama.. best giler.. bila nak dapat lagi beli barang dapur sama-sama lagi pun aku tak tahu... teringat lagi satu kisah.. masa tu kami hangat bercinta.. masa tu aku dengan boncet jalan-jalan dekat Jusco.. kitorang berlakon macam dah kahwin..jalan-jalan dekat bahagian barang-barang keperluan rumah.. pastu kitorg berangan nak beli rice cooker, kuali, mesih basuh, ice box, water dispenser, tv, sofa, katil.. macam-macamlah.. pastu berangan nak susun barang-barang yang kitorang beli tu kat rumah macamana.. hahahah... indahnya kenangan masa tu... bila la nak dapat berangan dan berlakon macam tu lagi... hmmm...

oklah.. mata dah ngantok.. esok aku cuti.. nanti aku update lagi ok.. see ya..

take care semua.. peace yo!!!

No comments: